Sobota, 2024-05-18
Imieniny: Alicji, Edwina
Sobota, 2024-05-18
Imieniny: Alicji, Edwina
Nasza szkoła została zakwalifikowana (jako jedna z sześciu w województwie mazowieckim )
do udziału w projekcie :
„Mazowsze przez pryzmat lokalnych ojczyzn- edukacja młodzieży w zakresie oceny zasobów i walorów środowiska geograficznego oraz działań służących zrównoważonemu rozwojowi w lokalnej i regionalnej skali przestrzennej” .
Rekrutacja odbyła się w roku szkolnym 2017/2018. Zgłoszenie naszej szkoły spełniło wymogi projektu, zostaliśmy zakwalifikowani, dlatego też z niecierpliwością czekaliśmy na realizację w roku bieżącym.
Organizatorem zajęć była kadra naukowo-dydaktyczna Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego.
Opiekunem projektu na terenie szkoły były: Zofia Porosa i Anna Bandurska.
Projekt obejmował organizację terenowych i kameralnych zajęć dydaktycznych poświęconych środowisku geograficznemu wybranych regionów, przeznaczony dla uczniów szkół zlokalizowanych w województwie mazowieckim.
Temat przewodni zajęć to: „U zbiegu wielkich rzek”.
Projekt obejmował:
Trasa wycieczki została tak zaprojektowana, by zapoznać uczniów z naturalnym krajobrazem regionu, w którym zamieszkują. Uczestnikom podczas przejazdu i postojów została przekazana wiedza dotycząca poszczególnych komponentów środowiska regionu oraz przekształceń środowiska w wyniku działalności gospodarczej.
Punkty postojowe były lokalizowane w miejscach, gdzie znajdują się obiekty warte szczególnej uwagi, w lokalizacjach dogodnych dla przeprowadzenia pokazu technik
i metod pomiarów terenowych, wykorzystywanych w badaniach środowiska.
Badania terenowe były ukierunkowane na zdobycie przez uczestników wielu umiejętnosci:
-analizy krajobrazu i jego składowych,
- okreslania walorów rozpatrywanego terenu,
- identyfikowania roli rzek w działalności człowieka,
- wskazywania działań służacych zrównoważonemu rozwojowi.
Trasa wycieczki objęła:
Dębinki- Kosewko (Rezerwat Doliny Wkry) – Pomiechówek – Modlin(Wieża Tatarska) – Dębe (Stopień Wodny) – Zegrze Południowe – Dębinki.
Wszyscy uczniowie otrzymali przewodniki do zajęć terenowych.
Wiedzę i umiejętności nabyte w czasie badń terenowych uczniowie wykorzystali w pracy zespołowej do przygotowania opracowań oraz ich prezentacji. Opracowali sześć zagadnień:
Wszyscy uczniowie uczestniczący w projekcie otrzymali CERTYFIKATY.
Relację z działań w projekcie można śledzić :
http://wgsr.uw.edu.pl/wgsr/index.php/pl/popularyzacja/uniwersytet-mlodego-odkrywcy/